Konferencia a Magyar Művészeti Akadémián, 2019. április 1.

A Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézete Művészet, média, marketing, avagy a műalkotás helye és méltósága a marketing korában címmel konferenciát szervez 2019. április 1-jén a Pesti Vigadóban.

„Az amerikai film kolonizálta a tudatalattinkat.”
(Wim Wenders)

A művészet a technikai sokszorosíthatóság, a tömegtársadalom és a globalizált közízlés korában is megtartotta igényét arra, hogy egyedi és élményszerű módon mutassa fel az emberi létezés minőségét. Vitatható, hogy egy kulturális teljesítmény tekinthető-e olyan terméknek, amelyre vonatkoznak a hagyományos marketingelképzelések, vagy ezáltal megfosztjuk őket méltóságuktól. Egyedi és megismételhetetlen vagy kultúripar? Nemzeti sajátosság vagy uniformizáló globalizáció? A bejáratott marketingtechnikák nem adnak választ számtalan kihívásra vagy a bejáratott marketingstratégiák már választ is adtak? Hogyan lehet elérni, hogy a magasművészet ne csak a kevesek öröme legyen, s így a kulturális és közéleti elit magánügye? Van-e egy műalkotásnak célközönsége? Hogyan használhatja ki egy kulturális intézmény a XXI. századi informatikai készségeit? Létezik-e kulturális (marketing)tevékenység közösségépítés nélkül? Tekinthető-e a közösséggel fenntartott valódi kapcsolatnak az, ahogyan a PR (public relations) a saját gyakorlatát kialakította? Léteznek-e sajátosan magyar marketingsikerek a kulturális területen?


Program

9.30 – 10.00        Regisztráció
10.00 – 10.10      Megnyitó

10.10 – 10.30      Kucsera Tamás Gergely: Globalizált média, mediatizált kultúra
10.30 – 10.50      Vidnyánszky Attila: A Nemzeti mindenkié
10.50 – 11.10      Káel Csaba: Kulturális FMCG avagy „fast moving cultural goods”
11.10 – 11.30      Jankovics Marcell: Nincsen új a nap alatt?

11.30 – 11.50      Kávészünet

11.50 – 12.10      Deák Kristóf: Hogyan jut el egy magyar kisfilm az Oscar-díjig?
12.10 – 12.30      Topolánszky Tamás – Sümeghy Claudia: Kezdők szerencséje vagy tudatosság –                                                A CURTIZ esettanulmány
12.30 – 12.50      Kollarik Tamás: A mozgókép állami támogatása a digitális média korában
12.50 – 13.10      Fülöp József: Oktatási intézmény és alkotóműhely – Tehetséggondozás és                                                      mozgóképes tartalmak fejlesztése a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen

13.10 – 13.50      Ebédszünet

13.50 – 14.10      Baán László: Jó múzeumnak is kell a cégér?
14.10 – 14.30      Ókovács Szilveszter: Az opera a kütyüvilágban
14.30 – 14.50      Orosz István: A plakátok kora
14.50 – 15.20      Kerekasztal-beszélgetés

Résztvevők: Baán László, Kollarik Tamás, Ókovács Szilveszter
Vezeti: Lukácsy György
15.20                   Zárszó

Időpont: 2019. április 1. 10.00

Helyszín: Pesti Vigadó, a Magyar Művészeti Akadémia székháza, Déli terem

A rendezvényen való részvétel regisztrációhoz kötött, részvételi szándékát itt jelezheti: https://www.mma-mmki.hu/hu/hirek-esemenyek/muveszet-media-marketing-avagy-a-mualkotas-helye-es-meltosaga-a-marketing-koraban-konferencia-a-pesti-vigadoban.html

Megosztom